Typen van diensten (Types of Shifts)

Typen van diensten

Wanneer de teammanagers nieuwe diensten aanmaken, beslissen deze of leden de diensten mogen overnemen, niet mogen overnemen of interesse kunnen tonen aan de diensten door zichzelf aan een inschrijflijst toe te voegen. In elk geval geldt dat een groene dienst al is toegewezen en een rode dienst nog niet is toegewezen. De kalender kan combinaties van alle drie diensttypen bevatten of de onderneming mag altijd maar één diensttype gebruiken. Een lid kan gebruik maken van de kalenderweergaven en filters om te zoeken naar diensten waaraan ze in geïnteresseerd zijn.

Aanneembare diensten

De functie voor aanneembare diensten staat leden toe om te beslissen of ze werken, zonder contact op te nemen met hun manager. Shiftboard controleert automatisch of een lid over alle juiste referenties en autorisaties beschikt om de dienst aan te nemen. Het zal ook regels afdwingen zoals het controleren van overuren en conflicten met de andere diensten van een lid. Om een dienst aan te nemen, selecteert u de dienst in de kalender, klikt u op de knop "Deze dienst aannemen" in het gedeelte met details aan de rechterkant (zoals gemarkeerd in de afbeelding hieronder).

Niet-aanneembare diensten

De functie "Niet-aanneembare diensten" ontneemt leden de mogelijkheid om zelf diensten aan te nemen. In plaats daarvan zien leden de knop "Informatie opvragen", die extra informatie bevat over het toewijzingsproces voor een specifiek team. 

Inschrijflijsten

Met de functie "Inschrijflijsten" kunnen leden interesse tonen in een dienst, maar kunnen deze niet daadwerkelijk aannemen. In plaats daarvan kunnen leden op de dienst klikken en vervolgens op de knop "Inschrijven". Hierdoor wordt hun naam toegevoegd aan een bericht dat de teammanager ziet wanneer deze selecteren aan wie de dienst wordt toegewezen. Als een lid zich al heeft ingeschreven voor een dienst, heeft deze de mogelijkheid om het bericht bij te werken in plaats van zich een tweede keer in te schrijven. 

Andere opties

  • Contact: De knop "Contact" onder de knop "Deze dienst aannemen" stuurt een bericht naar de manager van het team waartoe de dienst behoort. Dit kan handig zijn om meer informatie over de dienst te krijgen of snel contact op te nemen met een manager over een dienst waarvoor het lid al werd gepland.
  • Niet bevestigen: Sommige ondernemingen staan hun leden toe om een bevestiging voor een dienst ongedaan te maken. Het niet bevestigen van een dienst betekent dat het lid het niet langer is toegewezen aan de respectieve dienst en deze wordt teruggestuurd naar de pool voor beschikbare diensten. Sommige ondernemingen staan leden alleen toe om een dienst ongedaan te maken buiten een gedefinieerd bereik vóór de aankomende dienst. De mogelijkheid om diensten opnieuw niet te bevestigen en het tijdbestek om dit te doen, wordt per team ingesteld. Deze optie is dus mogelijk beschikbaar voor sommige diensten, maar niet voor andere. 
  • Ruilen: Als een onderneming gebruik maakt van het hulpprogramma "Ruilbord", kunnen leden hun dienst ruilen met iemand anders. Om dit te doen, kiest u de gewenste dienst om te ruilen, klikt u op "Ruilen" in het detailgedeelte aan de rechterkant van het scherm en voert u een notitie in die andere leden zullen zien wanneer zij het ruilverzoek bekijken. Het lid dat oorspronkelijk is toegewezen aan de dienst blijft verantwoordelijk voor de dienst totdat de transactie is voltooid, wat mogelijk de goedkeuring van een manager kan inhouden. Niet alle diensten kunnen worden geruild. 


How did we do?