Rollen (Roles)

Rollen zijn een manier voor managers om leden te laten weten dat ze aan specifieke taken en projecten werken, of specifieke vaardigheden nodig hebben om een dienst over te kunnen nemen. Deze kunnen eenvoudigweg worden gebruikt als labels of als hulpmiddel om verder te begrenzen wie kan worden toegewezen of diensten kan aannemen. 

Hoe rollen instellen

Het instellen en toevoegen van rollen moet worden uitgevoerd door een site -administrator, terwijl managers de mogelijkheid hebben om rollen toe te wijzen aan leden in hun teams. 

Rollen inschakelen voor uw site

De instellingen voor het inschakelen van rollen zijn te vinden in twee gebieden. Ga eerst naar Instellingen (wiel) > Algemene instellingen > Lijsten volgen en filteren > wijzig naar Ja. Ga vervolgens naar Toepassingsinstellingen > Planningen > Standaardbeleid voor alle teams > wijzig naar Ja. 

Rollen zijn nu zichtbaar voor de diensten.

Rollen inschakelen voor een team

Instellingen kunnen per team worden beheerd wanneer rollen moeten worden weergegeven met opschriften of als een manier om beperkingen af te dwingen. Als u de voorkeur geeft aan opschriften, ga naar "Beheren" onder de Teaminstellingen > Rollen bewerken.

Om gebruik te maken van rolbeperkingen, onder teaminstellingen > Rolbeperkingen > wijzig naar Ja. Ga vervolgens naar "Beheren" onder Teaminstellingen > Rollen bewerken. Zodra de rollen zijn toegevoegd, gaat u naar het teamlid en wordt er een rollink getoond. Klik hierop om rollen toe te wijzen aan leden.

Site-administrators kunnen ofwel rollen toevoegen voor het team of hiervoor naar de lijstinstellingen te gaan.

Aanvullende informatie

Het klantsuccesteam kan helpen bij het aanmaken en toewijzen van rollen in bulk via een upload. Neem contact op met Support@Shiftboard.com als u vragen heeft.


How did we do?