Niet aanwezig (No Show)

Niet aanwezig 

Met de optie "Niet aanwezig" kunnen managers bijhouden wanneer leden niet opdagen. Om het hulpprogramma "Niet aanwezig" in te schakelen, klikt u op Instellingen > Toepassingsinstellingen > Kalender > Hulpprogramma's voor "Niet aanwezig". In de dropdown-lijst kunt u eenvoudig het hulpprogramma "Niet aanwezig" of het hulpprogramma "Niet aanwezig" met oorzaakcodes inschakelen.

Oorzaakcodes kunnen van toepassing zijn op de behoeften van uw onderneming, maar algemene redenen voor het niet-aanwezig zijn hebben betrekking op een noodgeval, ziek/ziekte of geen reden. Als u "Niet aanwezig" met oorzakencode inschakelt, kunt u overgaan tot het beheren van "Geen redenen" door op de tekst "Redenen voor het niet aanwezig zijn" naast de dropdown met instellingen te klikken.

Zodra u deze instelling hebt ingeschakeld, klikt u op "Bijwerken" bovenaan de pagina voor instellingen.

"Niet aanwezig" markeren

Nadat dit hulpprogramma is ingeschakeld, kunt u markeren wanneer leden niet aanwezig zijn voor een toegewezen dienst. Er zijn twee methoden om dit te doen. De eerste is wanneer u "niet aanwezig" voor een dag met een geplande dienst wilt markeren. Klik op de knop "Wie werkt er?" > Gepland. In het pop-up scherm kunt u op de knop "Niet aanwezig markeren" klikken. 

Nu verschijnt er een bijkomend pop-up scherm. Als u de oorzaakcodes hebt ingeschakeld, kunt u een reden selecteren en vervolgens klikken op "Niet aanwezig markeren". Als u geen gebruik maakt van de oorzaakcodes, kiest u eenvoudigweg voor "Niet aanwezig markeren".

De tweede is door "niet aanwezig" in de kalender te markeren. Om dit te doen gaat u naar Kalender > Diensten. Klik op de dienst die u wilt markeren als "niet aanwezig". In het vak dat wordt weergegeven klikt u vervolgens op de "Niet aanwezig"-tekst. Deze optie wordt niet weergegeven voor toekomstige diensten, maar zal verschijnen voor eerdere diensten of diensten op dezelfde dag. 

Zodra u hierop klikt, wordt een vak weergegeven. Als u de oorzaakcodes hebt ingeschakeld, selecteert u op dit scherm de respectieve reden en klikt u vervolgens op "Niet aanwezig markeren". Als u de oorzaakcodes niet hebt ingeschakeld, kiest u eenvoudigweg voor "Niet aanwezig markeren". 

"Niet aanwezig"-rapport

U kunt een "niet aanwezig"-rapport uitvoeren en de bijbehorende "niet aanwezig"-redenen als de "niet aanwezig"-redenen zijn ingeschakeld. Om dit te doen navigeert u naar Rapportpictogram > Diensten > Dienstplanningen. Vul in dit scherm het datumbereik in waarvan u wilt dat het rapport informatie verzamelt. Klik vervolgens op het dropdown-menu bij de filter en selecteer deelname. Nu verschijnt een bijkomend vak met de dropdown voor de deelname. In de dropdown selecteert u "Niet aanwezig". Als "niet aanwezig"-redenen zijn toegevoegd, kunt u uw rapport verder filteren op specifieke redenen. Klik vervolgens op "Rapport ophalen". De informatie die verschijnt is slechts een overzicht van de rapportinformatie. Voor de volledige details klikt u op de downloadknop om een kopie van het rapport te exporteren.


How did we do?