Chat with us, powered by LiveChat

Niet aanwezig (No Show)

Niet aanwezig 

Met de optie "Niet aanwezig" kunnen managers bijhouden wanneer leden niet opdagen. Om het hulpprogramma "Niet aanwezig" in te schakelen, klikt u op Instellingen > Toepassingsinstellingen > Kalender > Hulpprogramma's voor "Niet aanwezig". In de dropdown-lijst kunt u eenvoudig het hulpprogramma "Niet aanwezig" of het hulpprogramma "Niet aanwezig" met oorzaakcodes inschakelen.

Oorzaakcodes kunnen van toepassing zijn op de behoeften van uw onderneming, maar algemene redenen voor het niet-aanwezig zijn hebben betrekking op een noodgeval, ziek/ziekte of geen reden. Als u "Niet aanwezig" met oorzakencode inschakelt, kunt u overgaan tot het beheren van "Geen redenen" door op de tekst "Redenen voor het niet aanwezig zijn" naast de dropdown met instellingen te klikken.

Zodra u deze instelling hebt ingeschakeld, klikt u op "Bijwerken" bovenaan de pagina voor instellingen.

"Niet aanwezig" markeren

Nadat dit hulpprogramma is ingeschakeld, kunt u markeren wanneer leden niet aanwezig zijn voor een toegewezen dienst. Er zijn twee methoden om dit te doen. De eerste is wanneer u "niet aanwezig" voor een dag met een geplande dienst wilt markeren. Klik op de knop "Wie werkt er?" > Gepland. In het pop-up scherm kunt u op de knop "Niet aanwezig markeren" klikken. 

Nu verschijnt er een bijkomend pop-up scherm. Als u de oorzaakcodes hebt ingeschakeld, kunt u een reden selecteren en vervolgens klikken op "Niet aanwezig markeren". Als u geen gebruik maakt van de oorzaakcodes, kiest u eenvoudigweg voor "Niet aanwezig markeren".

De tweede is door "niet aanwezig" in de kalender te markeren. Om dit te doen gaat u naar Kalender > Diensten. Klik op de dienst die u wilt markeren als "niet aanwezig". In het vak dat wordt weergegeven klikt u vervolgens op de "Niet aanwezig"-tekst. Deze optie wordt niet weergegeven voor toekomstige diensten, maar zal verschijnen voor eerdere diensten of diensten op dezelfde dag. 

Zodra u hierop klikt, wordt een vak weergegeven. Als u de oorzaakcodes hebt ingeschakeld, selecteert u op dit scherm de respectieve reden en klikt u vervolgens op "Niet aanwezig markeren". Als u de oorzaakcodes niet hebt ingeschakeld, kiest u eenvoudigweg voor "Niet aanwezig markeren". 

"Niet aanwezig"-rapport

U kunt een "niet aanwezig"-rapport uitvoeren en de bijbehorende "niet aanwezig"-redenen als de "niet aanwezig"-redenen zijn ingeschakeld. Om dit te doen navigeert u naar Rapportpictogram > Diensten > Dienstplanningen. Vul in dit scherm het datumbereik in waarvan u wilt dat het rapport informatie verzamelt. Klik vervolgens op het dropdown-menu bij de filter en selecteer deelname. Nu verschijnt een bijkomend vak met de dropdown voor de deelname. In de dropdown selecteert u "Niet aanwezig". Als "niet aanwezig"-redenen zijn toegevoegd, kunt u uw rapport verder filteren op specifieke redenen. Klik vervolgens op "Rapport ophalen". De informatie die verschijnt is slechts een overzicht van de rapportinformatie. Voor de volledige details klikt u op de downloadknop om een kopie van het rapport te exporteren.


How did we do?


Powered by HelpDocs